Pozwolenie na wytwarzanie odpadów
Wymagane dokumenty
- Oznaczenie prowadzącego instalację, jego adres zamieszkania lub siedziby;
- Adres zakładu, na którego terenie prowadzona jest eksploatacja instalacji;
- Informacje o tytule prawnym do instalacji;
- Informacje o rodzaju instalacji, stosowanych urządzeniach i technologiach oraz charakterystykę techniczną źródeł powstawania i miejsc emisji;
- Ocenę stanu technicznego instalacji;
- Informacje o rodzaju prowadzonej działalności;
- Opis zakładanych wariantów funkcjonowania instalacji;
- Blokowy (ogólny) schemat technologiczny wraz z bilansem masowym i rodzajami wykorzystywanych materiałów, surowców i paliw, istotnych z punktu widzenia wymagań ochrony środowiska;
- Informacje o energii wykorzystywanej lub wytwarzanej przez instalację;
- Wielkość i źródła powstawania albo miejsca emisji-aktualnych i proponowanych-w trakcie normalnej eksploatacji instalacji oraz w warunkach odbiegających od normalnych, w szczególności takich jak: rozruch i wyłączenia;
- Proponowane procedury monitorowania procesów technologicznych istotnych z punktu widzenia wymagań ochrony środowiska, w szczególności pomiaru lub ewidencjonowania wielkości emisji;
- Deklarowany termin i sposób zakończenia eksploatacji instalacji lub jej oznaczonej części, niestwarzający zagrożenia dla środowiska, jeżeli zakończenie eksploatacji instalacji jest przewidywane w okresie, na który ma być wydane pozwolenie,
Czas, na jakie ma być wydane pozwolenie;- deklarowany łączny czas dalszej eksploatacji instalacji, jeżeli ma on wpływ na określenie wymagań ochrony środowiska, oraz deklarowany okres dokumentowania czasu tej eksploatacji,
- deklarowany termin oddania instalacji do eksploatacji w przypadku określonym gdy pozwolenie ma być wydane na wniosek podmiotu podejmującego realizację nowej instalacji.
Wniosek o wydanie pozwolenia na wytwarzanie odpadów zawiera dodatkowo:
- Numer identyfikacji podatkowej (NIP) oraz numer REGON posiadacza odpadów, o ile został nadany;
- Wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidzianych do wytwarzania, z uwzględnieniem ich podstawowego składu chemicznego i właściwości;
- Określenie ilości odpadów poszczególnych rodzajów przewidzianych do wytwarzania w ciągu roku;
- Wskazanie sposobów zapobiegania powstawaniu odpadów lub ograniczania ilości odpadów i ich negatywnego oddziaływania na środowisko;
- Opis dalszego sposobu gospodarowania odpadami, z uwzględnieniem zbierania, transportu i przetwarzania odpadów;
- Wskazanie miejsca i sposobu oraz rodzajów magazynowanych odpadów;
- Jeżeli wniosek, o którym mowa w ust. 1, dotyczy instalacji nowo uruchamianych lub w sposób istotny zmienianych, powinien on zawierać informacje o spełnianiu wymogów, o których mowa w art. 143 POŚ.
Do wniosku należy dołączyć:
- Dokument potwierdzający, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym, jeżeli prowadzący instalację nie jest osobą fizyczną;
- Streszczenie wniosku sporządzone w języku niespecjalistycznym;
- Dokładna nazwa, adres firmy i telefon kontaktowy. NIP, REGON;
- Tytuł prawny (kserokopia dokumentu potwierdzającego), do terenu, na którym odbywa się magazynowanie odpadów tj. Prawo własności, użytkowanie wieczyste, trwały zarząd, ograniczone prawo rzeczowe albo stosunek zobowiązaniowy;
- Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia, o której mowa w art. 71 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, o ile jest wymagana.
Miejsce złożenia dokumentów
Kancelaria Starostwa Powiatowego w Krasnymstawie, ul. Sobieskiego 3, pok. 117, I piętro.
Opłaty
- od pozwoleń wydawanych w związku z wykonywaną działalnością gospodarczą - 2011 zł.
- od pozwoleń wydawanych w związku z działalnością gospodarczą wykonywaną przez mikroprzedsiębiorców oraz małych i średnich przedsiębiorców - 506 zł.
- od przedłożonego dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopi – od każdego stosunku pełnomocnictwa - 17 zł (część IV załącznika do ustawy o opłacie skarbowej).
Gotówką lub bezgotówkowo z chwilą składania wniosku na rachunek bankowy Urzędu Miasta Krasnegostawu, 22-300 Krasnystaw ul. Plac 3 Maja 29, nr rachunku: 45 8200 0008 2001 0000 0417 0001 Bank Spółdzielczy w Krasnymstawie.
Termin i sposób załatwienia
1 miesiąc od dnia złożenia wniosku sprawa kończy się wydaniem decyzji. w sprawach szczególnie skomplikowanych 2 miesiące od dnia złożenia wniosku Decyzję można odebrać osobiście przez wnioskodawcę w pokoju 114 na I piętrze lub może być przesłana za pośrednictwem poczty na adres wnioskodawcy.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska (Dz. U. Nr 62, poz. 627 z późn. zm.) art. 184.
Tryb odwoławczy
Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Chełmie za pośrednictwem Starosty Krasnostawskiego w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
Opłata 5 zł.
Inne informacje
Sprawę załatwia:
Arkadiusz Pawłowski, pokój nr 114 (I piętro), wew. 152.